Klachtenregeling
Heeft u een klacht? Praat erover met uw huisarts!
In onze huisartsenpraktijk proberen wij u zo goed mogelijk te helpen.
Het kan echter gebeuren dat u een klacht hebt.
Uw klacht kan gaan over de huisarts, waarnemend huisarts, praktijkondersteuner of doktersassistent.
Een klacht kan te maken hebben met uw behandeling, bejegening of bijvoorbeeld de telefonische bereikbaarheid.
Bespreek uw klacht eerst met uw huisarts. Hij of zij zal dan samen met u naar een oplossing zoeken.
Vindt u het lastig om met uw huisarts of waarnemend huisarts over uw klacht te praten?
Of komt u er samen met uw huisarts niet uit?
Dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van SKGE.
Hij of zij probeert een oplossing te vinden voor uw klacht, maar kan ook bemiddelen.
De klachtenfunctionaris kiest geen partij en behandelt uw klacht vertrouwelijk.
U kunt uw klacht indienen door het klachtenformulier van SKGE in te vullen. Dit formulier is te vinden via deze link.
Komt u ook met de klachtenfunctionaris niet tot een oplossing, dan kunt u een uitspraak over
uw klacht vragen bij de Geschilleninstantie Huisartsenzorg.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Voor meer informatie kijk op www.skge.nl.
Privacy
Alle medewerkers van de praktijk houden zich aan de privacyregels. Met uw gegevens wordt zorgvuldig omgegaan. Alle medewerkers hebben een geheimhoudingsplicht. Zie voor uitgebreide informatie onze Privacyreglement- Medisch Centrum Heeten
Agressie in de praktijk
Medisch Centrum Heeten wil een plek zijn waar de medewerkers en patiënten zich prettig voelen. Daarom wordt er van de medewerkers en de patiënten gevraagd om respectvol met elkaar om te gaan. Schelden, dreigen en lichamelijk geweld worden niet getolereerd. Tegen een persoon, die zich schuldig maakt aan agressie, kunnen maatregelen worden getroffen. De politie kan worden ingeschakeld en bovendien kan hij of zij uit de praktijk verwijderd worden.